Godsmottagning och skadehantering
Anmärkning vid avvikelse
- Syna av emballaget samt räkna antalet kolli och anmärk eventuell skada/förlust innan fraktsedel kvitteras.
- Anmärkning görs på gällande frakthandling och anmärks som SKADA.
- EMB-anmärkning innebär endast att emballaget är skadat och genererar ingen ersättning. Inspektera alltid godset noga vid mottagandet.
- Kvittera sändningen först efter att anmärkningen är gjord, det är er rättighet och ert ansvar.
Kvitterad fraktsedel utan anmärkning – ingen ersättning av skada/förlust!
Att tänka på efter mottagande
- Vidaretransportera ej – godset måste hållas på den plats som mottagningen skett och i det skick det levererades.
- Kassera ej godset, transportören har full äganderätt. Innan eventuell kassering måste detta godkännas av transportören.
- Anmäl dold skada så snart som möjligt dock senast inom 5 arbetsdagar. Dold skada är en skada som uppmärksammas efter emballaget avlägsnats.
- Originalemballaget ska behållas i väntan på besiktningsbeslut från transportör.
Anmäl skadan omgående
Anmäl omgående till Tarketts kundservice via e-post: kundservice@tarkett.com
Viktig information att delge vid anmälan:
- Foton som styrker skadan måste bifogas till ärendet. Minst tre bilder som visar både detalj och helhet på sändningen.
- Fraktsedelsnummer.
- Tarketts order- eller fakturanummer.
- Mottagningsdatum.
- Artikelnummer och mängd av det skadade/saknade materialet.
- Detaljerad skadebeskrivning. Ange typ av skada och var på godset skadan finns.
- Bekräfta att skadan är anmärkt vid mottagandet.
- Kontaktuppgifter: Namn, telefon och mailadress.