Reklamationer

Reklamationer

Information till våra ÅF/golventreprenörer:

Om konsumentreklamationer

Du som är återförsäljare har ansvaret för att hantera reklamationer från privatpersoner. Följ de rutiner som svensk konsumentlagstiftning föreskriver, så skyddas både slutkonsumenten och du från felaktiga beslut. Det innebär att en privatperson ska vända sig till inköpsstället för att reklamera en Tarkettprodukt. 

Vid speciellt svårbedömda ska inköpsstället vända sig till Tarkett.

Läs konsumenttjänst- och konsumentköplagen direkt på Konsumentverkets hemsida.

Reklamationsanmälan till Tarkett görs via vår webbportal där du som kund kan skapa ett konto (se ”Logga in” knapp högst upp till höger på sidan). 

Så här skapar du reklamationen i vår webbportal:
1.    Logga in på vår webbportal
2.    Klicka på ”Orderhistorik”  
3.    Klicka på ordern du vill skapa en reklamation för 
4.    Klicka på ”Skapa reklamation”
 

Om objekt/projektreklamationer

Förhållandet på projektmarknaden regleras normalt av AB04 (Allmänna bestämmelser för byggnads-, anläggnings- och installatörsentreprenader). Även här gäller att kunden/beställaren ska göra sin reklamation direkt till golventreprenören. 
Golventreprenören tillkallar Tarkett i särskilt svårbedömda fall. 

Reklamationsanmälan till Tarkett görs via vår webbportal där du som kund kan skapa ett konto (se ”Logga in” knapp högst upp till höger på sidan). 

Så här skapar du reklamationen i vår webbportal:
1.    Logga in på vår webbportal
2.    Klicka på ”Orderhistorik”  
3.    Klicka på ordern du vill skapa en reklamation för 
4.    Klicka på ”Skapa reklamation”

Du kanske också är intresserad av:

Produktsupport
Produktsupport

Tarkett eftersträvar att uppfylla de allra flesta behov och krav som ställs på golv inom olika användningsområden och marknadssegment.